pengikut terbaik

Wednesday, December 8, 2010

Jauhi ayam dan daging serta merta.

Akibat dari demam kong kong kong dan semeseme yang tak baik baik..
Saye telah berazam untuk makan ikan dan seafood sahaja..

Tetapi, walaupun berbatuk kong kong kong.saye tetap meneruskan niat minum ais sebab.. Itu je minuman yang sy bleh minum, selain dari nescafe tarik. Lain sume, air sejuk sahaja.

Kini, 36 jam berlalu, saya hanya makan ikan dan seafood sahaja. Baru lepas mengadap sushi dan wasabi.
Dan tau tak wasabi ni, dah clearkan throut yang sakit slame ni..

Pelik btul makan wasabi, tp tak rase pedasnye. Selalu menggelupur gak minum teh sejuk dia. Tapi kali ni. Saye rase chill tak hengat.

Mungkin wasabi ni, pelege sakit semeseme yang saye hadapi sejak seminggu lalu.

Dan. Ade gak kawan tanye. "Kenape demam semeseme, tapi, taknak makan ayam? "

Saye jawap "aku rase sebab aku kene slsema burung, sebab tu tak baik baik"

Member yang jujur lagi tawaduk tu angguk angguk pale. Dia tanye lagi, " abis, daging lembu pun, kau xnak makan, apsal?"

Time ni memang agak terkesima gak ah nak jawap kan.. Tapi jangan isau.. Saye dah google da jawapan nye..

"Sebab ayam ngan daging selalu di jual sebelah sebelah, jadi, aku tanak amik risiko"

Member yang pening tadik. Jadik makin pening. Saye? Tambah wasabi lagi.. Hihi..


Sent from my BlackBerry® smartphone

4 comments:

seri mawar said...

oohh, hebatnyer jwpn pasl xmau mkn daging lembu tu.. cute!! ^__^

cindir-rela said...

hahaha..sengal!

tapi betul wasabi memang melegakan tekak!

deena farhana said...

slm kenal buat nina:)

Nina Nurziana said...

maka.. makan la wasabi byk2. hehe