pengikut terbaik

Monday, August 30, 2010

arnab yang turun dari langit.

Di suatu pagi yang hening,
kami semua sedang menikmati juadah bersahur.
hati aku terasa dug dag..
ntah ade ape yang tak kena.
hari tu hari Jumaat
tergerak hati nih nak pegi tengok arnab.
risau kalau ade ape ape yang tak kena dengan mereke.

sampai sampai kat bawah.
aku ternampak ade 2 ekor arnab kecik berlari lari
di samping 2 ekor arnab dewasa yang memang aku lepaskan di atas tanah.
hati dah makin tak sedap. mungkin kandang untuk arnab-arnab kecik dah bocor.
aku tinjau kandang dan kire. 1, 2, 3, 4, 5, 6....
semua ada...

checking punye checking...

rupe2nye.. 
arnab kecik tuh sebenarnya ialah anak kepada 2 ekor arnab dewasa yang 
aku lepaskan kat atas tanah.
pandainya dia buat sarang dalam tanah dan besarkan anak anak dia...

hepinya tak terkira sebab terjumpa 2 ekor arnab comel !!!


nihla rupe dia..
sekor nama cherry, sekor lagi tiger.. heheheee... ;)

19 comments:

tam said...

comelnya cam dgn org yang jumpa arnab tue..

Mama Hanim said...

arnab mmg cute kan..

CINTA PERTAMA KAMI

zalizalu said...

nama tiger tu diambil sempena apa? huhuhu T_T

Nina Nurziana said...

arnab mmg comel...

tiger? sbb dia survivor.. hehe

Mr Noble said...

arnab mmg cute, tp arnab takleh terkejut kan? nnti dia mati terkejut kan?

hamzah ian said...

oyeah..

Zezebel said...

Bukan senang nak jumpa arnab turun dari langit ni. Hehehehehe....
Salam kenal dan selmat berpuasa.

Nina Nurziana said...

heheheee.... btul rabbit xleh terkezut

dan betul.. mmg susa nak jump..

heheheee

NK said...

waaaaahhh

sekarang dah ada 8 ekor anak arnab kecik!! best gile!

bagi nama patriotik la, sempena bulan kemerdekaan, hehe

Nina Nurziana said...

hahaa.... xbaik kot bg name org... hehehhee...

Aj said...

cute blog kamu.. saya suka tengok mcm orang dia.. thanks kerna melawat blog saya

Nina Nurziana said...

mekasih ;)

FloEllen said...

Arnab dr langit...hehhehee...arnab baru melahirkan ker dik..hehhee...nice story

Nina Nurziana said...

hehe.. haah.. baru lahir.. comel sgt2...hehe

yebbit + . + said...

rse cam nk geget je webbit tu. cumewllllll.

lionteen said...

lionteen terign nk bela arnab...
huhu

Nina Nurziana said...

namo la gigit dia... comel sgt.. hehe

julita aishah said...

comel la nina!umah ko mmg leh jadi mini zoo

Nina Nurziana said...

mini zoo?? kui kui kui...