pengikut terbaik

Friday, April 29, 2011

Dua puluh tujuh

Tahun ini..umur saya menceceh 27 tahun. Tanpa boyfren. Tanpa apa apa komitment. Tanpa desakan untuk berumah tangga, saya kekal bersendirian ditemani kerjaya yang tidak pernah memberikan kata rehat.
Sumpah. Saya risau memikirkan masa depan. Duapuluhtujuh bukanlah satu angka yang sikit.macam macam bole terjadi antara dua dan tujuh itu.
Katalah 2 di tambah dengan 7. Sembilan. Jika saya telah berkahwin sekarang.. Mungkin dalam 9 bulan, saya bakal menimang seorang cahaya mata yang comel.

Katalah 2 di tolak dengan 7. Atau sebaliknya. Lima. Mungkin saya telah 5 tahun bahagia bersama suami dan anak anak tercinta.

Katalah 2 didarabkan dengan 7. Empat belas. Mungkin dalam masa 14 bulan, anak saya yang pertama bakal meniti tahun pertamanya di tadika atau pra sekolah.

Katalah 2 di bahagi 7. Ahh.. Sudah..
Kalau berkira kira begini.. Sampai kesudah memang saya tidak akan kemana mana.

Memang betul kata orang. Ada 3 peningkatan yang paling tidak disukai wanita.
1 - berat badan yang menaik
2- umur yang meningkat
3- status orang lain

Hebatnya semua wanita di dunia ini,mereka mempunyai kepentingan pada diri sendiri, focus agenda kehidupannya hanya berkisar tentang dirinya sendiri. Keluarga dia. Hidup dia. Baju dia. Kasut dia. Rumah dia. Kereta dia. Kerja dia. Dia je lah....

Ape yg org lain ada. Dia pon nak ada jugak. Yang paling best bila dia start untuk fikir bagaimana untuk sampai ke tahap itu.. Sebagai wanita.. Kadang kadang saya sendrik xpaham dengan perangai sendrik. Emosi tak tentu pasal.. Kene carik lelaki yg memahami ni.. Huhu..

Ade x sesape yang nak jadik calon? Hehe...~
Sent from my BlackBerry® smartphone

9 comments:

purplelurve said...

well, we r on the same age! haha, it's ok, berserah pada Tuhan..soal jodoh ni susah nak ckp. Just usaha memperbetulkan diri kita supaya jadi orang yg lebih baik, insyaAllah Dia akan temukan kita dgn orang yg baik pada masa yg sesuai.

Good Luck! 27years old is still HOT!

~nsar~ said...

salam kak.. sy baru 23.. tapi saya dah risau benda yang sama... family saya.. umo 21 dah ada teman hingga jingjang pelamin.. sy 23... belum nampak bayang si empunya tulang rusuk ni...

ymn said...

.ada sambil angkat tangan ..\o/
.
.
.
hehehe
.
.
bersabar ..
maybe dia ada dpn mata
(or dpn pc)
cuma x perasaan ..
masa akan tiba ..
some1 will be coming and celebrate you as a woman wife and friend .

KM said...

Bila baca last question ko tu, KM angkat tangan bleh??? hehehe.......

Anonymous said...

wah, dah fikir macam2...
cepat2 cari calon...
nanti kahwin jgn lupa ajak dak2 trav...

-ur follower yang kebetulan trav player too

Nina Nurziana said...

haha.. thanks guys.. sape sape berminat leh add kat ym eh.. heheheee

julita aishah said...

like ur statement beb!

Anonymous said...

nice entry....u know me cik ninut :)

Rizz Zal said...

Nice one