pengikut terbaik

Wednesday, April 13, 2011

Kueh Ijau

Pembeli: bang, ada kueh ijau tak?
Penjual: kat sini takde jual kueh ijau

(Besok si pembeli datang lagi)

Pembeli: ada kueh ijau tak bang?
Penjual: takde kueh ijau kat sini. Abg jual laksa je

(Besoknya dia datang lagi tanpa jemu)

Pembeli: kueh ijau da ada bang?
Penjual: tak ada!!! Kat sini takde jual kueh ijau. Jgn kata ijau, kuning, merah, biru, semua takde. Aku tak jual kueh. Aku jual laksa. Besok kalo ko tanya lagi kueh ijau, aku ikat ko dgn tali pastu aku paku kan ko!

(Pembeli tadi tepegun, kemudian berfikir sebentar, kemudian berlalu pergi dgn muka bingung. Besoknya, dia dtg lagi ke kedai itu)

Pembeli: bang, ada tali tak?
Penjual: haa.. Macam tu la.. Tanya yg lain. Aku pun tak bengang nak jawab.. Takde, kat sini takde tali

Pembeli: oh? Takde ek bang? Kalo camtu, ada paku tak bang?
Penjual: paku? Takde jugak..

Pembeli: syukur alhamdulillah..Bang, ada kueh ijau tak?
Penjual : >:O $Hgk#JLb!!!!




Sent from my BlackBerry® smartphone

6 comments:

Adi Zhaf said...

haha..3 suku pe pembeli tu =P

:: Moto dan Empunye Moto Wat Hal ::

Rahimah Ramlan said...

hahaha..
mana lah ko dapat lawak ni nok??

Nina Nurziana said...

haha.... stendet ah... nak bergelak ketawa dikala duka.. huhuhu

mar chan said...

hahaha..
nice2..
this is funny..
ngeeee :D

Isabel said...

LOL!! Pity the guy xD

Nina Nurziana said...

im glad u guys like it :D