pengikut terbaik

Tuesday, May 4, 2010

dan terindah itulah empat dahlia


dahlia? macam name member baik aku pulak. tapi. nih bukan pasal cik dalia.
si peminat terunggul fahrin ahmad. nih pasal kelas 4 dahlia.

nih la dia dak dak kelas aku.mase aku mule mule masuk sekolah jalan gurney2.
makwe lawa kurus selim berdiri lime dari kanan tuh la aku. lawa eh. sekarang..?
hamikkk! double dari itu. tuh 16tahun lepas ye.  penambahan berat badan tidak kurang dari 16 kilo.
tuh la satu perkara logik. tentang aku. nak selim balik. haih. pengsan. idup semula pon belum tentu. hehe.

cikgu misai tebal nih. name dia cikgu Ali. dia ajar bahase melayu. orangnye sangat baik.
lemah lembut. aku tak penah kene marah ngan cikgu Ali. dia baik giler.
yang belah kiri ngan kanan. tentula ketua darejah dan penolong ketua darejah kan...

ketua darejah tuh name dia Iqtizar. dari dulu sampai sekarang rambut mesti maintain kacak.
tetapi sekarang aku lihat seperti ketinggiannya terbantut.. errr....* namo emo k...* kau yang cakap
kau semakin mengecut apabila dewase. budak budak kate, aku main kejar kejar ngan dia.
bibit bibit cinte * manyak la korang* aku pon da lupe apsal plak aku kene main kejar kejar ngan dia.
ape aku da takde keje lain ke selain mengejar ngejar dia pulak.haih. kanak kanak sungguh anda!

maka penolong ketua darjah yang sangat garang itu adelah muhaidatul. dia nih *dulu* gila kuasa.
sume menda dia nak kongker. pastuh garang. super garang. kalah mak jaiton.
pastuh. suke gado ngan orang. gado pulak ngan ketua darjah sampai berlumuran darah.
sian muhai. umo sepuluh tahun, kepale da bocor. merengnye sampai sekarang.
kesian.

next one. ialah rakan baik dan gadis seperjuangan.
nor azwani .aka noni.tiga dari kiri. muke maintaine comel sampai sekarang. suare pon sedap. baik dan gedik sikit.
"gedik?? woii!!!manje lah"
"ok la.. gedik gedik manje...bole??" haha~

sebelah aku plak. farah diana. lawa farah nih sekarang. macam atis.
dulu dia kaple ngan jejaka kacuk rebutan di sekolah. hensem. ape name laki tuh.
*aku ingat la...cume malas nak tulis *
yang aku ingat..aku penah kaber line diorang dating kat tepi bilik musik.
kecik kecik da pandai eh...hep...~ kehkehkeh~

sebelah farah tuh, maz ira nadia. nadia nih pailang.dari dulu sampai sekarang.
mase aku mule mule masuk kelas nih, nadia buli aku, sampai aku nangis.
hari hari aku nangis sebab nadia buli aku. sedey nye. tp sekarang. kau buli aku. aku gigit kau! keh keh keh.

seterusnye.ialah roslina. gadis berdiri di barisan ke tiga dari depan ujung sekali belah kiri.
ye...tuh gadis. bukan lelaki. dulu kecik molek..
sikalang... haih... * namo kacau orang okeh cik ninut*

sebelah dia. jasnizam.nadia suke buli budak nih. aku taw.

sebelah dia pulak..iskandar. ha.. aku duduk sebelah iskandar nih.
dia jejaka yang menghormati wanita.pastuh. sungguh memahami.
dia selalu selitkan kertas kalau meja kayu aku bergoyang goyang.
pastuh dia datang mesti awal dari aku. aku ingat lagi dia carikkan kosi untuk aku
bile aku nye kosi kene curik. *so sweet*
tuh dulu lar. sekarang. tak pasti pulak. harap harap dia masih menyelitkan kertas bila
gadis mengalami masalah meja goyang.

kemudian ialah zhafri. mule mule aku tengok.sebijik macam cine. sekarang. roslina punye. dok diam diam.
 
seterusnya tarmizi. lime dari kiri. sangat nakal. suke pijak kasut aku.haih.aku suka pukul dia.nakal btul.
sekali pukul dia. terasa macam berbirat je.. kejam kan. maafkan saye.huhu.

Dua dari kanan.syahir. budak nakal. cakap ngan aku suke jerit jerit. kalau buat bising, dia paling cemerlang.sekarang macam pendiam. tapi care gelak. masih budak nakal.
denga denga cite beliau bakal menamatkan zaman bujangnye tidak lama lagi....
kami menunggu kad anda..~ huhu.

empat dari kanan. baris atas. fizrul. dulu. mereka nih cerita dia rajin kutip sampah lepas perhimpunan.
sungguh suci hati kau. tulisan dia besar besar. satu satu. cakap pun slow je. aku ingat lagi.
budak baik yang megharumkan name kelas kami.

sebelah dia. sharirazlan. kejap je dapat kenal dia. pastuh dia pindah sekolah.. (haih...)

pastuh escandar. empat dari kiri.sekarang di dubai kot. kesian. makin itam sekarang. kawin kene pakai baju kelabu. kaler merah tak kena. sekian. * tak leh gurau gi surau* kehkehkeh.

sebelah kiri dia fadil. fadil? aku macam ingat fadil nih. tapi macam da lupe sikit. yang aku tau,
dia adelah di antara baik dan jahat. kadang kadang baik.kadang kadang jahat.

pastuh yang itam manis. macho sikit tuh *ker?*  tuh adelah afiq.
dia tuh ahli sukan sekolah. *ker?* macam TAK je... dulu la wei. dulu.
jangan la kompare ngan sekarang. sampai hati okeh! *gelak naga* hahahaha

kepade yang aku tak describe disini. bukan bermakna aku lupe lu orang.
aku ingat.. cuma... aku lupa sikit sebanyak tentang ape yang aku nak cakap tentang lu orang.

*lupe la tuh!..dem u ninut*

eh ada.. line ke dua. ujung kiri ngan ujung kanan. tuh kembar. siti sarina. ngan siti adiya.....
dorang dua nih memang kembang seiras. tapi aku rase. aku masih boleh lagi kenalpasti
perbezaan mereka berdua nih. sebab sarina tuh macam lembut sikit tak silap. eh.
sarina ke adiya yang lembut tuh ar. adeh... aku lupe la...

dan yang duduk ujung sekali. wanita bertudung litup itu. adelah norazah.
bile ade sukan ke ape ke. aku selalu lepak umah dia. pastuh dia aja aku masak nasik goreng.
nasik goreng azah memang lazat. terbaik dari ladang.
aku bangga giler bila berjaya mempelajari ilmu memasak nasik goreng dari azah.

walaubagaimanapun.aku memang rindukan lu orang semua.
walaupun lu orang tak berape nak ingat aku nih sapa. sebab aku nih budak baru kan.
tapi. lu orang layan aku dengan baik. sampai sekarang aku tak leh lupe.
zaman kerusi kayu, meja kayu goyang goyang.
kapur putih dan papan hijau. bila cikgu marah. dia letak kapur kat muka.
tak pun berdiri atas kerusi.
kalau nadia la yang berdiri. abis.
haah eh. mesti nadia tak penah kena denda berdiri atas kerusi
sebab cikgu fikir. apekah akibatnye kelak.

kenangan terindah aku bersama lu orang... darejah 4 dahlia dalam kenangan.

8 comments:

muhai said...

woi!!!banyakla ko aku gile kuase!aku jalankan tugas je yea..dah ko 24 jam asyik nak main kejo2 je memanglah aku marah..hahahahaha!!!

Nina Nurziana said...

hahahhahahhha..........

marah marah sayang kan.....!

bff!! hahhahahaha~

norazwani said...

mengong...anyhow...i loike!setahu aku dulu aku tak gedik pun..aku pendiam lagi penakut.yg gedik lu..huhuhuhuhuh

Nina Nurziana said...

wakakaka.....

saje usik kau... hahhaha~

Cik Nad said...

Nonsense!
sejak bila plak aku suke buli ko sampai nangis?!!
ko jgn wat skill eh..n aku tk penah buli sesapa...jasnizam yg buli aku :p

Nina Nurziana said...

ye nadia!! mase aku mule mule masuk class... aku kene duduk sebelah kau, pastuh kau cakap xleh duduk sbnarnye sebelah kau sbb tuh tempat hidayah (xsilap aku la..putih2 budaknye)
pastuh kau ugut2 aku. ade... tuh a kau... lupe... aku nangis2 namo pg sekolah sbb takut ngan kau.. wuwuwu...

am said...

aku da x selit kertas lg da ziana. skrg aku tolong gadis yg goyang hatinya..keh keh keh

Nina Nurziana said...

statement tak menahan!! hahahahha~