pengikut terbaik

Sunday, June 20, 2010

mencari kucing yang hilang

sedang aku melepek sambil melari lari kan tetikus di atas meja merah ikea,
ingatan aku terus melayang mengenangkan betapa aku menyayangi haiwan haiwan yang berbulu.
begitu pun alah aku terhadap makluk terbabit ditahap agak dasat, aku tak pernah mengindahkan kata kata bonda yang sering kali bimbang melihat aku menggomoli haiwan terbabit.

terbayang seekor anak kucing hitam putih yang aku namekan kendall di suatu ketika dahulu.
hanya kerana ekor hitamnya mempunyai tompok putih dibahagian ujung.
seperti lilin hitam bernyala.. candle *

aku menyayangi kendall di atas sifat manja semulajadi milik beliau terutama dibahagian mata beliau yang besar dan bulat. keletah kendall memang aku rindui. malangnya. kendall bukanla kucing normal. beliau merupakan seekor kucing bisu.


beliau tidak pernah berkata "nyiau" apabila aku memangilnya.
beliau hanya datang dan menggesel gesel kan kepalenye di kaki ku.

kendall sentiasa di hati aku. walaupon bonda telah mencampakknya ke suatu tempat lain sebagai hukuman kepada mak kendall yang memakan seekor arnab kesayangan bondaku. keluarga kendall hidup di dalam buangan sejak hari itu.

pernah aku cuba untuk menjejaki kendall. namun tidak berjaya...
kendall.. pulang lah...

sob. sob.

21 comments:

Uruchimaru @ kf said...

mungkin skrg kendall sda besar kan nina!

mmg comel !

Nina Nurziana said...

mungkin jugak. rindu dia.. huhu~

Adha said...

kendall dah jumpa kluarga baru mungkin...tomey arr kendall tuu..:)

yo87 said...

kendall dah pergi utk mencari pasangan hidup kot. hehe =)

Fariq said...

kucing ni cm sakit je,, hehe

wandisini said...

kesian kendall dan ibunya, kerana ingin merasa daging arnab. hukumuannya kena buang jauh2. tapi itu lebih baik dari apa yang terjadi pada kucing bernama Hero.

Kaito said...

ada buat jejak kasih? mana tau boleh jumpe kan...huhu

Nina Nurziana said...

wandi - hero tuh mmg gigih...saspek ar ngan dia...

kaito - xjumpe.. :(

adha.. super comel..

yo87 - haha.. bole jadi.. :P

farid - dia bisu.. huhu

A-Y-I-E said...

aduh...
1st: mcm berkata2 kata tentang meja ikea sahaja.. huhuhuh

2nd:Comelnya kucing tu...tembak dia... miahahahha

IERA HAJERAH AZMAN said...

ala...sgt2 comel :|

PoiSonouS MinD said...

Sedih sungguh! Aku juga amat menyukai kucing. Comelnya! Aku harap agar Nina dapat menemuinya lagi.

Nina Nurziana said...

tak pe lah.. skrg bela kucing lain lak. heeee ;)

Yorke Kun said...

kendall?..hahaha..sgt cute..lbih kurang cm nick mirc aku dlu..kidall..haha

ASaDa RyutaRo said...

alahai.. sian lak ngn kendall tu.. entah2 dah kena serang dgn anjing liar.. kucing klu kita kasar, mmg akan lari dari rumah.. dia majuk..

Nina Nurziana said...

yorke - kidal? haha..


asada - dia dibuang la.. T__T

l0veyd0veyd00 said...

sedihnya....kucing aku pun pernah ilang dulu...sebab aku marah dia, dia merajuk kuar pastu terus xbalik2 :(

miss mumun said...

kendall where are you

Nina Nurziana said...

xp la... bela kucing bru lak skrg :D

~only me~ said...

kucing yang sungguh somel (^_^)

ajjah said...

nina is kendall back already??

Nina Nurziana said...

ajah - nope :(

only me - mashey.. :P